Açık Lise Türk Edebiyatı 2 Online Test 4
[no_toc]
Türk Edebiyatı Online Testleri Ana Sayfası
Açık Lise Türk Edebiyatı 2 Online Test 4
AÖL Online Testleri Türk Edebiyatı 2 Test 4
Açık Lise Türk Edebiyatı 2 Test 4
Açık Lise Türk Edebiyatı 2 Test 4
Başla
Tebrikler - Açık Lise Türk Edebiyatı 2 Test 4 adlı sınavı başarıyla tamamladınız.Sizin aldığınız skor %%SCORE%% en yüksek skor %%TOTAL%%.Hakkınızdaki düşüncemiz %%RATING%%
Yanıtlarınız aşağıdaki gibidir.
Soru 1 |
Aşağıdakilerden hangisi öğretici metin türlerinden değildir?
A | Eleştiri |
B | Makale |
C | Hikâye |
D | Söyleşi |
Soru 2 |
Aşağıdakilerden hangisi anlatmaya bağlı metinlerin özelliklerinden değildir?
A | Olay çevresinde gelişir. |
B | Metinlerin mutlaka bir anlatıcısı
bulunur. |
C | Konuşma dilinin canlılığı sahnede
yansıtılır. |
D | Serim, düğüm ve çözüm bölümlerinden
oluşur. |
Soru 3 |
Öykülerde olayın geçtiği ortamın ve kişilerin tanıtıldığı, yer ve zamanın belirtildiği bölümdür. Olay ve olay kişilerinin betimlenmesi bu bölümde yapılır.
Bu parçada tanıtılan öykü bölümü aşağıdakilerden hangisidir?
A | Serim |
B | Düğüm |
C | Çözüm |
D | Gelişme |
Soru 4 |
Kasabanın turistik sayılacak eli yüzü düzgün birkaç lokantası var. Ama en eski olanı, mimarisi düzgün, çevresi bakımlı, denize nazır, mülkî erkânın ve tüccarların devam ettiği Şehir Kulübü. Bu kulübün en nefis köşesi de denize bakan lokanta kısmıydı. Hatırlı misafirler hep orada ağırlanırdı. Kaymakam da Saadet ve Eşref’i burada ağırladı. Mekânda tüm personel onların karşısında esas duruşa geçmişti.
Bu parçada öykü ögelerinden hangisi belirgin değildir?
A | Olay |
B | Kişiler |
C | Yer |
D | Zaman |
Soru 5 |
Aşağıdaki sanatçılardan hangisi öykü türünde eser vermiştir?
A | Cahit Külebi |
B | Fakir Baykurt |
C | Sezai Karakoç |
D | Orhan Veli Kanık |
Soru 6 |
Aşağıdakilerden hangisi olay hikâyesinin Türk edebiyatındaki en önemli temsilcisidir?
A | Ömer Seyfettin |
B | Necati Cumalı |
C | Sait Faik Abasıyanık |
D | Memduh Şevket Esendal |
Soru 7 |
Aşağıdakilerin hangisinde farklı bir bakış açısı kullanılmıştır?
A | Bakışlarındaki iğneleyici ifadeler
değişmedi. Daha kötülerini
de gördüğümden umurumda
olmazdı ama şimdi mağdur
olan bir çocuk vardı karşımda. |
B | Derneğe girince büyükçe bir
manzara fotoğrafı karşıladı
bizi. Buraya defalarca gelmiş
olmama rağmen bu kadar
büyük olmasına şaşırarak bir
süre duraksadım fotoğrafın
önünde. |
C | Dik merdivenleri hiç zorlanmadan
keçi gibi tırmanan Ali,
üçüncü kattaki çelik kapının
önüne geldiğinde nefes nefese
kalmıştı. Buraya yalnız geldiği
için kapıyı çalmada bir an duraksadı. |
D | Ekmeği alıp arabayı çalıştırdım,
birkaç dakika sonra zamana
inatla direnen cumbalı
fakirhanemin önündeydim.
Köpeğim Karabaş beni görünce
tembel tembel esneyerek
yattığı yerden kalkıp beni karşıladı. |
Soru 8 |
Aşağıda masalla ilgili verilen bilgilerden hangisi yanlıştır?
A | İyi ile kötünün, güzel ile çirkinin
mücadelesi söz konusudur. |
B | Genellikle duyulan geçmiş zaman
kipi kullanılır. |
C | “Döşeme” adı verilen bir bölümle
başlar. |
D | Olaylar gerçekçi bir şekilde ele
alınır. |
Soru 9 |
Öğretmenimiz sınıfta bir şiir okudu. Bu şiirde ne anlatılmak istendiğini bizlere sordu. Ben bu şiirde, kaybetme korkusunun dile getirildiğini söylerken bir arkadaşım ise şiirin sevgiliye duyulan aşkı ifade ettiğini söyledi. Bir başka arkadaşım ise şairin memleket hasretiyle yandığını söyledi. Öğretmenimiz bütün bu yorumların doğru olduğunu, edebî eserlerin böyle bir özelliği olduğunu belirtti.
Bu parçada öğretmen, edebî eserlerin hangi özelliğini anlatmak istemiştir?
A | Her insana göre farklı anlam
ifade edebileceğini |
B | Anlaşılmasının oldukça zor
olabileceğini |
C | Sanatçıların kişiliklerinden izler
taşıyabileceğini |
D | Oluşturulmasının büyük bir
emek gerektirdiğini |
Soru 10 |
Aşağıdaki yapma destan ve sanatçı eşleştirmelerinden hangisi yanlıştır?
A | Çılgın Orlando – Ariosto |
B | Kurtarılmış Kudüs – Tasso |
C | Sakarya Meydan Savaşı –
Nazım Hikmet |
D | Üç Şehitler Destanı – Fazıl
Hüsnü Dağlarca |
Soru 11 |
Ulusların ulus oluşları sırasında gösterdikleri kahramanlık, savaş, göç, doğal afetler gibi önemli olayların etkisiyle söylenmiş uzun manzum eserlere - - - - denir.
Bu cümlede boş bırakılan yere aşağıdakilerden hangisi getirilmelidir?
A | hikâye |
B | destan |
C | masal |
D | roman |
Soru 12 |
Bir eşeğin öküzlere özenip onlar gibi davranması sonucunda kulağını ve kuyruğunu kaybetmesini anlatan Şeyhî’nin ünlü mesnevisi “Harname” divan edebiyatının en önemli eserleri arasında yer alır.
Bu cümlede sözü edilen eser konusuna göre aşağıdaki mesnevi türlerinden hangisine örnektir?
A | Aşk hikâyeleri |
B | Cenk destanları |
C | Dinî ve tasavvufi |
D | Ahlaki ve didaktik |
Soru 13 |
Türk edebiyatında manzum hikâye türünde önemli eserler veren sanatçılar hangi seçenekte bir arada verilmiştir?
A | Tevfik Fikret – Ahmet Muhip
Dıranas |
B | Ömer Seyfettin – Mehmet Akif
Ersoy |
C | Tevfik Fikret – Mehmet Akif
Ersoy |
D | Ömer Seyfettin – Ali Canip
Yöntem |
Soru 14 |
I. Mesnevi II. Manzum Hikâye III. Hikâye IV. Roman Numaralanmış bu türlerin ortak özelliği aşağıdakilerden hangisidir?
A | Olaya dayalı olmaları |
B | Göstermeye bağlı olmaları |
C | Manzum hâlde olmaları |
D | Coşku ve heyecana bağlı olmaları |
Soru 15 |
Aşağıdakilerden hangisi müzikli tiyatro türlerinden değildir?
A | Opera |
B | Vodvil |
C | Bale |
D | Komedi müzikal |
Soru 16 |
Gölge oyunundaki Hacivat’ın orta oyunundaki karşılığı olan kahraman aşağıdakilerden hangisidir?
A | Kavuklu |
B | Pişekâr |
C | Çelebi |
D | Tuzsuz Deli Bekir |
Soru 17 |
Gençlere eğitim verirken aslında kendi kalıplarımıza göre düşünmeyi öğretmek, yalnız onlar için değil, bütün toplum için zararlı bir tutumdur. Kendi kendini tekrarlamanın, kısırlık içinde yüzüp durmanın en kolay yolu bu. Hele işin başlangıcında birtakım kavramları verirken onlara kendi değer yargılarımızı yüklersek belki çok uslu bir kuşak yetiştirebiliriz. Bazen de tam aksine farkında olmadan onları saldırganlığa itebiliriz. Kendi değerlerimize göre yetiştirdiğimiz gençler, kurulu düzenin en etkili savunucusu görünebilir bize. Ama araştırmayı, bir konu üzerinde kafa yormayı bilmeyen genç, öğretilenlerin dışında kalan yeni durumlar karşısında şaşkınlaşır ve rüzgârlar önünde savrulur durur.
Bu parçada savunulan düşünce aşağıdakilerden hangisidir?
A | Gençlere kendi ayakları üzerinde
durmaları için fırsat verilmelidir. |
B | Yeni nesillere düşünmeyi ve
araştırmayı öğretmek gerekir. |
C | Eleştiriye açık bireyler yetiştirmek
toplumsal kalkınmayı
sağlar. |
D | Toplum değerlerinin zaman
içerisinde değişebileceği unutulmamalıdır. |
Soru 18 |
20 Haziran 1861’de Abdülmecid’in erken ölümü üzerine tahta geçen kardeşi Abdülaziz, ağabeyi kadar Batı hayranı olmamakla beraber ülkenin çağdaşlaşmasına da karşı değildi. Fakat o da devletin yönetimi konusunda bütün yetkinin kendisinde toplanmasına, yani Osmanlı devlet geleneğinin devamına taraftardı ve bu geleneği sonuna kadar sürdürdü. Zaten Gülhane Hattı Hümayunu siyasi olmaktan çok hukuki bir belge idi.
Bu parça aşağıdaki öğretici metin türlerinden hangisine örnektir?
A | Tarihî metin |
B | Felsefi metin |
C | Bilimsel metin |
D | Dinî metin |
Soru 19 |
Şiirde, mısralar içinde yerlerini alan kelimelerin yarattığı sesten ayrı bir anlam yoktur. Bir şiirin sesi ve anlamı, bedenle ruh gibidir; o kadar kaynaşmıştır. Böyle olunca saf ve gerçek bir şiirde söylenen ancak bir türlü söylenebilir. Yani söylenmiş olduğu gibi söylenir. Oysa bir düşünceyi nesir dili ile türlü şekillerde söyleyebiliriz. Canınız kahve mi istiyor, bunu türlü türlü söyleyebilirsiniz, anlam birdir. Şiire gelince iş değişir. Şiirdeki bir mısrada kelimelerin yerlerini değiştirdiniz mi şiirden iz bile kalmaz.
Bu parçada aşağıdakilerden hangisine değinilmemiştir?
A | Şiir dili ile düzyazı dilinin farklı
özelliklere sahip olduğuna |
B | Şiirde ahenk ve manayı birbirinden
ayırmanın mümkün
olmadığına |
C | Bir şiirin sözcüklerinin yerini
değiştirmenin şiiri yok etmek
anlamına geldiğine |
D | Şiir yazabilmek için dilin tüm
imkânlarından yararlanmak
gerektiğine |
Soru 20 |
Aşağıdakilerden hangisi kişisel hayatı konu alan öğretici metin türleri arasında yer almaz?
A | Anı |
B | Deneme |
C | Mektup |
D | Gezi yazısı |
Sınavı tamamlamak için butona tıklayınız, yanlışlarınız gösterilecektir.
Sonuçları al.
20 tamamladınız.
← |
Liste | → |
Geri dön
Tamamlananlar işaretlendi.
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
Son |
Geri dön
Başarıyla tamamladınız.
sorular
soru
Aldığınız skor
Doğru
Yanlış
Partial-Credit
Sınavı henüz tamamlamadınız. Eğer sayfadan ayrılırsanız, verdiğiniz yanıtlar kaybolacak!
Correct Answer
You Selected
Not Attempted
Final Score on Quiz
Attempted Questions Correct
Attempted Questions Wrong
Questions Not Attempted
Total Questions on Quiz
Question Details
Results
Date
Score
İpucu
Time allowed
minutes
seconds
Time used
Answer Choice(s) Selected
Question Text
Sona erdi
LÜTFEN BU DERSİN KİTABINDAN DA İYİVE ÇALIŞ
GAYRET
FENA DEĞİL
İYİ
MÜKEMMEL
Benzer testler:
Açık Lise Türk Edebiyatı 2 Online Testleri
Türk Edebiyatı Online Testleri Ana Sayfası
Açık Lise sınavlarına hazırlanmanın en kolay hali: AçıkTercih AÖL Test Çöz!
Mobil Uygulamamızı İNDİRİN! AÖL Yeni Müfredat Çıkmış Sınav Sorularını Çözün!
Etiketler: Açık Lise Türk Edebiyatı 2 Online Test 4
Eklenme Tarihi: 11 Aralık 2016
Diğer Konular
-
Açık Lise Türk Dili ve Edebiyatı 1 Test 5
-
Açık Lise Seçmeli Türk Edebiyatı 8 Online Test 3
-
Açık Öğretim Lisesi AÖL Seçmeli Türk Edebiyatı 7 Online Test 3
-
Açık Lise Türk Edebiyatı 8 Online Test 11
-
Açık Lise Türk Edebiyatı 7 Test 13
-
Açık Lise Türk Edebiyatı 4 Online Test 9
-
Açık Lise Türk Edebiyatı 3 Online Test 7
-
Açık Lise Türk Edebiyatı 6 Online Test 7
-
Açık Lise Türk Edebiyatı 8 Online Test 10
-
Açık Lise Türk Edebiyatı 7 Test 12
-
Açık Lise Türk Edebiyatı 4 Online Test 8
-
Açık Lise Türk Edebiyatı 8 Online Test 9
siteden calisiyorum gercekten faydali bir site emek verenlere tesekkürler…